sunnuntai 2. marraskuuta 2008

Whats Your number? "Me soitamme sinulle"

Asioidessa ja palveluja ostaessa tai niitä halutessa täällä törmää kahteen tyypilliseen piirteeseen: jos haluttua asiaa ei juuri nyt ole saatavilla myyjä pyytää puhelinnumeroa ja lupaa soittaa heti kohta tai viimeistään huomenna asiasta. Puhelua ei koskaan tule. Toinen tyypillinen piirre on se, että luvattu palvelu tulee melko varmasti myöhässä. Tämä koskee myös sovittuja tapaamisia ja tilaisuuksia.

Viime perjantaina yhtälö näytti kuitenkin pettävän. Muutimme aiemmin uuteen asuntoon ja tarvitsimme Internet yhteyden asentajaa; lankapuhelimesta vapaa yhteys edellyttää antennia katolle. Sovitusta viiden päivän odotuksesta poiketen asennus luvattiin kahdeksan päivän kuluessa. Tämä ei tuntunut tavattomalta viiveeltä. Sen sen sijaan puhelisoitto jo kahden odotuspäivän jälkeen yllätti: "onko ketään kotona jos tulemme huomenna? Käykö 15:30 vai 16:30?"

Ketään ei näkynyt kello 15:30, mutta puhelin soi jo sitä ennen: "olemme hieman myöhässä johtuen edellisen asennuksen viiveestä. Pääsemme vasta kello 17 maissa - käykö se?". Lopulta asennus alkoi hieman ennen kello 18 - perjantai-iltana! Kiire on käsinkosketeltava, mutta ei viikonpäivästä johtuen vaan siksi, että antenni piti pultata katolle ja johdot vetää ennen kuin aurinko laskisi. Kaikki tuli valmiiksi ennen kello 20, joskin yhteys jäi hieman ohueksi; esimerkiksi verkkopankkiin ja kotiyliopiston sivuille ei vielä ole asiaa. Asentaja lupasi soittaa lauantaina aamupäivällä asiasta. Sitä puhelua ei ole kuulunut...

Ei kommentteja: